06/30/412-3221
Általános szerződési feltételek
ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
kdjbutorhaz.hu - hatályos ettől a naptól: 2024-09-01
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása
során bennünket tisztel meg bizalmával.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a
honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban
kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni,
úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Szolgáltató (Eladó) adatai
Név: KDJ Bútor Kft.
Székhely: 5100 Jászberény, Kun utca 21.
Levelezési cím: 5100 Jászberény, Kun utca 21.
Nyilvántartásba vevő hatóság: Szolnoki Törvényszék
Cégjegyzékszám: 16-09-012787
Adószám: 23100802-2-16
Képviselő: Kocza József
Telefonszám: 06304123221
E-mail: kdjbutor@gmail..com
Honlap: http://kdjbutorhaz.hu
Bankszámlaszám: 11745350-21003826-00000000
Fogalmak
Áru: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon
értékesítésre szánt
- ingó
dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal
magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná
betölteni funkcióit (a továbbiakban: a digitális elemeket tartalmazó áru)
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó
dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában,
vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális
tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni
funkcióit
Digitális tartalom: digitális formában előállított
vagy szolgáltatott adat
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági
tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut
vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó
szabályok alkalmazásában – a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint
a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013.
május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának
kivételével – fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló
foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró,
külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az
áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon
belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394
rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i
(EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU)
2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az
(EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek
egyik alanya fogyasztónak minősül
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális
tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának
megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az Áru előállítója, importált Áru esetén az Árut az
Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki
vagy amely az Árun nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének
feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.
Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére
szolgál
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus
levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely
lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki
címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő
ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő
megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan
eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében –
szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a
címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés
megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes
hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan
fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti Áru vagy szolgáltatás
nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű
fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő
szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
1. a szerződés
teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában
önként vállal, valamint
2. a
jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vételár: az Áruért fizetendő ellenszolgáltatás.
Vonatkozó jogszabályok
A
Szerződésre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi
jogszabályok vonatkoznak:
- 1997.
évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2001.
évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- 2013.
évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003.
(IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
- 10/2024.
(VI.28.) IM rendelet a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási
cikkek körének meghatározásáról
- 45/2014.
(II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
- 19/2014.
(IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól
- 1999.
évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
- 2011.
évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
- AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.)
a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési
helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és
a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a
2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv
módosításáról
- AZ
EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.)
a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében
történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a
95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi
rendelet)
- A
fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a
digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására
irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.)
Korm. rendelet
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a
vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen
Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek
megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat és
kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A Honlap használatához szükséges azon technikai
tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb
tájékoztatások nyújtják.
Őn a megrendelése véglegesítése előtt köteles
megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit.
A szerződés nyelve, a szerződés
formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó
szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem
iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os
áfát. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az
Eladó az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött
szerződésekre. Amennyiben Eladó az árat hibásan tüntette fel, és megrendelés
érkezett az Árura, de szerződést még nem kötöttek a felek, úgy az ÁSZF „Eljárás
hibás ár” pontja alapján jár el az Eladó.
Eljárás
hibás ár esetén
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
- 0 Ft-os
ár,
- kedvezménnyel
csökkentett, de az eredeti ár mellett szereplő kedvezményszázalékhoz
képest tévesen számított ár (pl.: az 1000 Ft-os Áru esetén a 20 %-os
kedvezmény feltüntetése mellett a helyes 800 Ft helyett a hibás számítás
alapján, nem a százalékos mértéknek megfelelően csökkentett, helytelenül
500 Ft-ért kínált Áru).
Hibás ár feltüntetése esetén Eladó felajánlja az Áru
valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a
Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli valós áron az Árut vagy minden hátrányos
jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési
lehetőségek
A fogyasztó az Árukkal kapcsolatos kellékszavatossági,
termékszavatossági, jótállási igényt vagy az Eladó, vagy az Eladó érdekében
vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására,
tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó, egyéni jog- vagy érdeksérelem
megszüntetésére irányuló kifogását (az Fgytv. szerinti fogyasztói panaszt) az
alábbi elérhetőségeken és módokon terjesztheti elő:
- Írásban
az alábbi email címen keresztül: kdjbutor@gmail.com
- Írásban
postai úton: 5100 Jászberény, Kun utca 21.
A fogyasztó kellékszavatossági, termékszavatossági
vagy jótállási igényét az Eladó nem az Fgytv. fogyasztói panasz kezelésére
vonatkozó szabályai, hanem külön jogszabályok szerint köteles intézni.
A fogyasztó az Fgytv. szerinti panaszát, mely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek
az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével
közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására
vonatkozó egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányuló kifogása, - a
kellékszavatossági, termékszavatossági vagy jótállási igény kivételével -
szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal
megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz
kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges,
a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul
köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen
közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy
egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra
adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal
egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az
alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az
Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a
beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben
igazolható módon megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panasz
elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá
az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás tett-e a Békéltető Testületi döntéssel kapcsolatos általános alávetési
nyilatkozatot.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen
fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál
lehetséges. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli,
jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi
hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el,
ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatalok.hu/
Bírósági eljárás
Az ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető testületi eljárás
Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy
Ön jogosult az Ön lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy az Ön
által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A békéltető
testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett
vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A békéltető testület – kivéve, ha a fogyasztó
személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang-
és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online
formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban
együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében kötelesek vagyunk a
békéltető testület felhívására határidőn belül válasziratunkat megküldeni a
békéltető testület számára. A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint
a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013.
május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának
kivételével a vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson
a vállalkozás egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online
részt venni. Ha a fogyasztó személyes meghallgatást kér, a vállalkozás egyezség
létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a
meghallgatáson.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: https://www.bekeltetes.hu
Békéltető Testület elérhetőségei:
|
|
|
|
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: E-mail: bekeltetes@bokik.hu |
|
Békéltető Testületi eljárás fogyasztónak nem minősülő
személyek esetén
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető
Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és
gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény
szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet,
amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület
jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület
alatt írt szabályok az irányadóak.
Részleges érvénytelenség,
magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a
szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész
helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
Az Áruk lényeges tulajdonságaira
vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a
megvásárolható Áruk lényeges tulajdonságairól az egyes Áruknál szereplő
leírásokban adunk tájékoztatást.
Az adatbeviteli hibák javítása -
Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése
előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a
böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is
javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a
figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan
kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül
számlázásra, illetve szállításra az Áru. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy
a rosszul megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége
a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét. Amennyiben a Vásárló véglegesítette rendelését és a
megadott adatokban hibát fedez fel, akkor a lehető legrövidebb időn belül
kezdeményeznie kell a rendelése módosítását. A hibás rendelés módosítását a
megrendeléskor megadott e-mail címről küldött levéllel, vagy telefonhívással
jelezheti Vásárló az Eladó felé.
A honlap használata
A vásárlás nem regisztrációhoz
kötött.
A Termék kiválasztása
A honlapon szereplő termékkategóriákra kattintva
választhatja ki a kívánt termékcsaládot, és ezen belül az egyes termékeket. Az
egyes termékekre kattintva találja a termék fotóját, ismertetőjét, árát. Önnek vásárlás esetén a
honlapon szereplő árat kell megfizetnie.
Kosárba helyezés
A Termék kiválasztása után Ön a "Kosárba"
gombra kattintva helyezhet - tetszőleges számú - terméket a kosárba
anélkül, hogy ezzel Önnek vásárlási- vagy fizetési kötelezettsége keletkezne,
mivel a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek.
Javasoljuk, hogy akkor is helyezze a kosárba a terméket,
ha nem biztos abban, hogy az adott terméket meg kívánja vásárolni, mert ezzel
az Ön számára egy kattintással áttekinthetővé válik, hogy az adott pillanatban
melyek az Ön által kiválasztott termékek, és azokat egy képernyőn megjelenítve
tudja megtekinteni és összehasonlítani. A Kosár tartalma a megrendelés véglegesítéséig
– a "Rendelés megerősitése" gomb megnyomásáig – szabadon módosítható,
a kosárból tetszés szerinti termékek eltávolíthatóak, a kosárba tetszés szerint
újabb termékek helyezhetőek, illetve a kíván termékszám megváltoztatható.
Amennyiben Ön a kiválasztott terméket a Kosárba
helyezi, úgy külön ablak ugrik fel a „Terméket hozzáadtuk a kosárhoz”
szöveggel. Amennyiben Ön nem kíván több terméket kiválasztani, úgy kattintson a
„Tovább a kosárhoz” gombra! Amennyiben a kiválasztott terméket szeretné ismét
megnézni, vagy újabb terméket szeretne a kosárba helyezni, úgy kattintson a
„Vissza a termékhez” gombra!
A Kosár megtekintése
A honlap használata során Ön a honlap tetején
található „Kosár ” ikonra kattintva bármikor ellenőrizheti a kosár tartalmát.
Itt lehetősége van a kiválasztott termékeket eltávolítani a kosárból, illetve a
termék darabszámát megváltoztatni. A rendszer a „Kosár tartalma ” gomb
megnyomását követően megjeleníti az Ön által megváltoztatott adatoknak
megfelelő információkat, ideértve a kosárba tett termékek árát is.
Amennyiben Ön nem kíván további termékeket kiválasztani és a kosárba helyezni,
úgy a „Fizet” gomb lenyomásával folytathatja a vásárlást.
Vásárlói adatok megadása
„Fizetlés” gomb lenyomását követően megjelenik a
kosár tartalma, illetve az Ön által kiválasztott termékek megvásárlása esetén
az Ön által fizetendő teljes vételár. A „Szállítási szolgáltatás” dobozban kell
bejelölnie, hogy a megrendelt terméket személyesen kívánja átvenni (személyes
átvétel), vagy kiszállítást kér. Kiszállítás esetén a rendszer jelzi a
kiszállítás díját, melyet Ön köteles megfizetni megrendelés esetén.
A „Felhasználói adatok” szövegdobozban e-mail címét, a
„Számlázási cím” szövegdobozban teljes nevét, címét, telefonszámát tudja megadni.
A ”Szállítási cím” szövegdobozban a rendszer automatikusan a „Számlázási cím”
során megadott adatokat tárolja. Amennyiben Ön eltérő címre kéri a szállítást,
kérjük távolítsa el a pipát. A „Megjegyzés” szövegdobozban” Ön tetszőlegesen
adhat meg további információt.
A rendelés véglegesítése
(ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár
tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt Áruknak, valamint az Ön adatai
helyesen szerepelnek, úgy a „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gombra kattintva zárhatja
le megrendelését. A honlapon közölt információk nem minősülnek az Eladó
részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá
tartozó megrendelések esetén Ön minősül ajánlattevőnek.
Ön a „RENDELÉS MEGERŐSÍTÉSE” gomb megnyomásával
kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és
nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén - fizetési
kötelezettséget von maga után. Eladó köteles a megrendelésének megérkezését a
Vásárló felé elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e
visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás
jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz
nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses
kötelezettség alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés
létrejötte
Automata e-mail + megerősítő email, esetenként telefonos egyeztetés
Át nem vett csomagok esetén követett
eljárásrend
Amennyiben a Vásárló nem veszi át a megrendelt és
szállításra átadott Árut és a jogszabályokban biztosított indoklás nélküli 14
napon belüli elállási szándékát sem jelzi az Eladó felé, megszegi az Eladóval
kötött szerződését, amely alapján kötelezettsége az Áru átvétele és ezzel az
Eladó teljesítésének elfogadása. Ebben az esetben Eladó megkísérli az Áru
ismételt kiszállítását, amennyiben ezt Vásárlóval egyeztetni tudja, de az
ismételt kiszállítást szállítási díj fizetéséhez kötheti. Amennyiben az
ismételt kiszállítás sikertelen, vagy azt nem lehet a Vásárlóval egyeztetni,
mert a Vásárló megtagadja az együttműködést, Eladó jogosult a Vásárlóval kötött
szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani és a
sikertelen ki és visszaszállítás költségét kötbérként érvényesíteni Vásárló
felé. Felek a szerződés felmondására elfogadják a Vásárló által a rendeléskor
használt email, mint kommunikációs forma használatát és rögzítik, hogy a
felmondás közlésének időpontja az az időpont, amikor a felmondó levél a Vásárló
email fiókjában hozzáférhetővé válik.
Fizetési módok
Banki átutalás
A termékek ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti.
Kedvezményezett neve: KDJ Bútor Kft.
Számlaszám: 11745035-21003826-00000000
Készpénzes fizetés
Önnek lehetősége van a termék árát és a kiszállítás díját a termék
átvételekor készpénzben kifizetni.
Átvételi módok, átvételi díjak
Személyes átvétel
Személyes átvétel pontos címe: 5100
Jászberény, Kun utca 21.
Önt nem terheli semmilyen díj.
Házhoz szállítás
A forgalmazó saját teherautóival
szállítja ki a terméket a rendelésben megadott címre.
A szállítási díjak esetenként illetve termékenként eltérhetnek.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy rendelt Árut, hogy azt
a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási
jogával élt), vagy az Áru nem kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az
Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre
történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja az Áru átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy az
Áru árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben az Áru ára
nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Külföldre történő értékesítés
Az Eladó nem különbözteti meg a Honlap használatával
Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli
Vásárlókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában az Eladó Magyarország
területén biztosítja a megrendelt Áruk kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF
rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján
jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam
állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a
vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az
Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz
igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a
természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik
kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.
A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a
magyar nyelv, az Eladó nem köteles a Vásárló tagállami szerinti nyelven
kommunikálni a Vásárlóval.
Az Eladó nem köteles megfeleljen a Vásárló tagállama
szerinti nemzeti jogban az érintett Áruval kapcsolatban meghatározott
szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus
követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.
Az Eladó eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi
ÁFÁ-t alkalmazza minden Áru esetében.
A Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési
lehetőségeivel.
Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a
fizetés az Eladó által meghatározott pénznemben valósul meg,
Az Eladó visszatarthatja az Áru átadását ameddig nem
győződik meg arról, hogy az Áru árának és a szállítási díjnak kifizetése
sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett Áru
esetén a Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat
(szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt
az Eladó nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben az
Áru ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár
kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.
Az Eladó az Áru átadása érdekében a magyar Vásárlókat
megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi Vásárlóknak is.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint kérheti az Áru
szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam
területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben
megjelölt szállítási módon.
Amennyiben a Vásárló az ÁSZF szerint választhatja az
Áru személyes átvételét az Eladónál, ezzel élhet a nem magyarországi Vásárló
is.
Egyebekben a Vásárló kérheti, hogy az Áru szállítását
saját költségén oldhassa meg külföldre. Magyar Vásárlót ez a jog nem illet meg.
Az Eladó a szállítási díj megfizetését követően
teljesíti a megrendelést, amennyiben a Vásárló a szállítási díjat nem fizeti
meg az Eladó számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre
egyezetetett időpontig, az Eladó a szerződést felmondja és az előre megfizetett
vételárat visszafizeti a Vásárló számára.
Fogyasztói tájékoztató
Tájékoztató a fogyasztó vevőt
megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a
szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró
természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az
indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) Áru adásvételére irányuló
szerződés esetén
aa) az Árunak,
ab) több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő
időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely
határidő 14 naptári nap.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e
pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az Áru
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a
szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a
szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Amennyiben Eladó az elállási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb
feltételeiről (különösen a Korm. rendelet 22. §-ában foglaltakról), valamint a
2. melléklet szerinti nyilatkozat-mintáról nem tájékoztatta a fogyasztót, a
fentiekben írt elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben az
Eladó az elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadta a
fogyasztónak az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tájékoztatást, az
elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől
számított 14. napon jár le.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási
vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát
az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető
nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell
tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi.
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő
az elállási vagy felmondási nyilatkozatot elküldeni határidőn belül.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az
elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak
megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való
tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó
által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a
teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával
okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak
megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró
összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti
vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre
más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen
többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul
megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az
Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges
szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem
köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a
feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési
kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak
visszajáró összeget, amíg a fogyasztó az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy
kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi
időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott
küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása
esetén
Az Áru visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22.
§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles az Árut haladéktalanul, de
legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni,
illetve az Eladónak vagy az Eladó által az Áru átvételére meghatalmazott
személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a
fogyasztó az Árut a határidő lejárta előtt elküldi.
Az Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos közvetlen
költségek viselése
A fogyasztó viseli az Áru visszaküldésének közvetlen
költségét. Az Árut az Eladó címére kell visszaküldeni. Amennyiben az Eladó az
Árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás
üzlethelyiségében személyesen gyakorolja az elállási jogát, jogosult ezzel
egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak. Ha a fogyasztó a teljesítés
megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között
kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás
vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos
díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő
összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes
összege alapján kell megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily
módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a
szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke
alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy
portósan visszaküldött Árut nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó az Áru jellegének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
Amennyiben a vonatkozó jogszabályok szerint az
elállási jog nem gyakorolható, vagy csak feltételekkel gyakorolható, a Vásárlót
nem illeti meg a kipróbálási célú használat sem.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy
Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §.
(1) bekezdésében foglalt esetekben:
a. a
szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési
kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak
akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes
beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg,
hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette
a szerződést;
b. olyan Áru
vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására
meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c. olyan nem
előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d. romlandó
vagy minőségét rövid ideig megőrző Áru tekintetében;
e. olyan zárt
csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az
átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f. olyan Áru
tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más Áruval;
g. olyan
alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás
által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról
a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a
szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően
kerül sor;
h. olyan
vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok
elvégzése céljából;
i. lezárt
csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
j. hírlap,
folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
k. nyilvános
árverésen megkötött szerződések esetében;
l. lakáscélú
szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez
kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m. a nem tárgyi
adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a
vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.
Az áruk
megfelelőségének szavatolására vonatkozó termékszavatosságra,
kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztói szerződésekre vonatkozóan
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014
(II.26.) Korm. rendelet 11. § (5) bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014
(II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készült
A Fogyasztói tájékoztató kizárólag fogyasztónak
minősülő Vevőkre vonatkozik, a fogyasztónak nem minősülő vásárlóra vonatkozó
szabályok külön fejezetben szerepelnek.
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói
szerződés esetében
A szerződésszerű teljesítés követelményei általánosan
fogyasztói szerződés keretében eladott áruk és digitális elemet tartalmazó áruk
esetében
Az Árunak és a teljesítésnek a teljesítés időpontjában
meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendeletben foglalt
követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön
a szerződés tárgyát képező Árunak
- meg
kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott
funkcionalitással, és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
- alkalmasnak
kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor az Eladó tudomására hozott,
és amelyet az Eladó elfogadott
- rendelkeznie
kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati
útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a
telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást - és
- biztosítania
kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön
- továbbá- a szerződés tárgyát képező Árunak
- alkalmasnak
kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú Áru esetén
jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó
magatartási kódex előír
- rendelkeznie
kell a Fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel,
teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, , a
hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely
azonos típusú Áru esetén szokásos, figyelembe véve az Eladó, annak
képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy az Áru
konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy
címkén tett - kijelentését
- rendelkeznie
kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal
- ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást
- és
- meg
kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett Áru
tulajdonságainak, leírásának.
Az Árunak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános
kijelentésnek, ha az Eladó bizonyítja, hogy
- a
nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
- a
nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették vagy
- a
nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem
befolyásolhatta.
Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás
teljesítése
Az Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a
szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy
a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét
képezi, és azt az Eladó végezte el, vagy az Eladó felelősségvállalása mellett
végezték el; vagy
b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett
elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés az Eladó által - illetve
digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési
utasítások hiányosságainak következménye.
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut az Eladó
helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés az Eladó felelősségvállalása mellett
történik, a teljesítést akkor kell az Eladó által befejezettnek tekinteni,
amikor az üzembe helyezés befejeződött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az
adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás
meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról
rendelkezik, az Eladó felel az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibájáért,
amennyiben a hiba két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás
esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy következik be vagy
válik felismerhetővé.
A szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói
szerződés keretében eladott digitális elemeket tartalmazó áru esetében
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében az Eladónak
biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális
tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan
frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell,
hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.
Az Eladónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az
adásvételi szerződés
- a
digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról
rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint
az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által
észszerűen elvárható; vagy
- a
digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú
folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éves
időszakon keresztül kell biztosítania.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a
rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel az áru hibájáért, ha
az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve,
hogy
a) az Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés
elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának
következményeiről; és
b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének
elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó
által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés
megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely
konkrét tulajdonsága eltér az itt leírtaktól, és az adásvételi szerződés
megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
Szerződésszerű teljesítés követelményei fogyasztói
szerződés keretében eladott digitális tartalom értékesítése esetén
Az Eladó a digitális tartalmat a fogyasztónak
szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában Az
Eladó a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a
fogyasztónak a digitális tartalmat, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló
legfrissebb verzióban.
A szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha a
digitális tartalom vagy - az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy annak
letöltésére alkalmas - bármely megoldás a fogyasztóhoz, illetve a fogyasztó
által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre került.
Az Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó
értesítést kapjon a digitális tartalom olyan frissítéseiről - ideértve a
biztonsági frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalomdigitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek,
valamint megkapja azokat.
Ha a szerződés alapján a digitális tartalom
szolgáltatása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a
digitális tartalom tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés
teljes időtartama alatt biztosítani kell.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül
az Eladó által rendelkezésre bocsátott frissítéseket, az Eladó nem felel a
szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának
hiányából fakad, feltéve, hogy
- az
Eladó tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés
fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
- a
frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés
fogyasztó általi helytelen telepítése nem az Eladó által biztosított
telepítési útmutató hiányosságának tudható be.
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés
megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy a digitális
tartalom valamely konkrét tulajdonsága eltér az itt meghatározott
követelményektől, és a szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést
külön, kifejezetten elfogadta.
Hibásan teljesít az Eladó, ha a
digitálistartalom-szolgáltatás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való
szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy
- a
digitális tartalom integrálását az Eladó végezte el, vagy az integrálást
az Eladó felelősségvállalása mellett végezték; vagy
- a
digitális tartalmat a fogyasztónak kell integrálnia, és a szakszerűtlen
integrálást az Eladó által rendelkezésre bocsátott integrálási utasítások
hiányosságai okozták.
Ha a szerződés a digitális tartalomdigitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő
folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, az Eladó felel a digitális tartalommal
kapcsolatos hibáért, amennyiben a hiba a szerződésben meghatározott időtartam
alatt következik be, vagy válik felismerhetővé.
Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi
szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik az ellenkező bizonyításig
vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a
fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem
teljesít hibásan ugyanakkor az Eladó, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális
környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás
műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és
közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót.
A fogyasztó köteles együttműködni az Eladóval annak
érdekében, hogy az Eladó - a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a
fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával -
meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete. Ha a
fogyasztó nem tesz eleget ennek az együttműködési kötelezettségének, miután az
Eladó e kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és érthető
módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy
- a
teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés
időpontjában fennállt, vagy
- a
szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett
szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában
nem volt szerződésszerű.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv,
valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet
szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye
alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági
igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy – végső esetben – a szerződéstől
is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt,
vagy arra az Eladó adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében ellenkező bizonyításig
vélelmezni kell, hogy az áru és a digitális elemeket tartalmazó áru
teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru
teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével
vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt Áruk esetén alapesetben az általános
szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt
Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell
venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák
előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák
jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy
használt Áru ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem
lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok
tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból
eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru
hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást
kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Az Eladó megtagadhatja az áru szerződésszerűvé
tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan
többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi
körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a
szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés
súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy
az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
- az
Eladó nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
- az
Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
- ha a
kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé
válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe
helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek
viselését.
- megtagadta
az áru szerződésszerűvé tételét
- ismételt
teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy az Eladó megkísérelte az
áru szerződésszerűvé tételét
- a
teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az
adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
- az
Eladó nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a
fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut
szerződésszerűvé tenni.
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja
megszüntetni az adásvételi szerződést, az Eladót terheli annak bizonyítása,
hogy a hiba jelentéktelen.
A Fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét -
a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani
mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és
a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.
Általánosan érvényesülő szabály, hogy:
- az
Eladónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru
visszavételét
- ha a
kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé
válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását
és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az
eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére
nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a
Fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés
teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha
annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó,
valamint a Fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.
A Fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére
vonatkozó kellékszavatossági joga az Eladónak címzett, a megszüntetésre vonatkozó
döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján
szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a
szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a
Fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti
meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is
megszüntetheti, ha a Fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a
szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a Fogyasztó az adásvételi szerződést teljes
egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része
tekintetében szünteti meg, úgy
- a
Fogyasztónak az Eladó költségére vissza kell küldenie az Eladónak az
érintett árut és
- az
Eladónak haladéktalanul vissza kell térítenie a Fogyasztó részére az
érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az
áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul bejelenteni. A hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül
közölt hibát késedelem nélkül közölt hibának kell tekinteni. Ugyanakkor
felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves
elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek
az a része, amely alatt a Vevő az Árut rendeltetésszerűen nem tudja használni.
Az Árunak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett
részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt
kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba
keletkezik.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés
tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak;
egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki
érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Ön igazolja, hogy az Árut az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől
számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (Áru) hibája esetén Ön - választása szerint
- kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet a
Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Ön a hibás Áru kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül az Áru hibásnak?
Az áru akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön az Áru gyártó általi
forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági jogait a termék előállítójával vagy
forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.
Milyen bizonyítási szabály érvényesül
termékszavatossági igény érvényesítése esetén?
Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek
kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal
időpontjában fennállt.
A gyártó milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- az Árut
nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba
a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
- az Áru
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a
vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt
termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó
kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó
jótállásra köteles a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek
körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI.28.) IM rendelet 1. számú
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei
(a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva)
eladása esetén.
A jótállásból eredő jogok jótállási jeggyel
érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott
csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy
fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését
bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból
eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
Emellett az Eladó önként is jótállást vállalhat, amely
esetben a Fogyasztónak minősülő vásárló számára jótállási nyilatkozatot kell
átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a
Fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének
időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:
- az arra
vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
Fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása
térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti
- a
jótállásra kötelezett nevét és címét
- a
Fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást
- azon
áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
- a
jótállás feltételeit,
- az Áru
vételárát.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg
kötelező jótállás esetén?
Jótállási jogok
A Vásárló jótállási joga alapján kijavítási vagy
kicserélési igénnyel élhet, a jogszabályban biztosított esetekben
árleszállítást kérhet, vagy végső soron elállhat a szerződéstől, ha a
kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a
jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint
az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a
jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.
Érvényesítési határidő
A jótállási igény a jótállás időtartama alatt
érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
szerint:
a. 10 000
forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
b. 250 000
forint eladási ár felett három év.
E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a
fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a
fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk a Vásárló
részére történő átadásakor indul, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó, vagy
annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól
számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő
időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell
arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló
határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt
napot meghaladja, akkor az Eladó a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás
vagy a csere várható időtartamáról.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első
alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy a
fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérő rendelkezése hiányában az
Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a
fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási
jegyen, ennek hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat
nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy
számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel
igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.
Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30
napon belül kijavítani:
- ha a
Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi
határidőben, vagy
- amennyiben
a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos
határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni,
vagy
- amennyiben
a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs
lehetőség, az Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a
fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos
kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a
fogyasztó részére visszatéríteni.
Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik
meg - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - az Eladó köteles a
fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk
kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a jótállási jegyen, ennek
hiányában a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény
alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon
belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
A kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű,
illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként
nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el,
a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás,
vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény
esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és
kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános
szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak
kedvezőbb a bizonyítási teher.
Az Eladó önkéntes jótállási vállalása a kötelező
jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan
feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező
jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás
feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem
érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon
alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül
a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli
csereigényt az új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely
szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét,
akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy az Áru az eladáskor már hibás
volt és minden további nélkül az Árut ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége
alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha
bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt
egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a
vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon
erre már nem tarthat igényt.
Az áruk megfelelőségének szavatolására vonatkozó
termékszavatosságra, kellékszavatosságra vonatkozó tájékoztatás fogyasztónak
nem minősülő Vevők esetében
Kellékszavatossági jogok általános szabályai
Fogyasztónak nem minősülő Vevő – választása szerint–az
alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek
közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára
más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást
vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére a Vevő
is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt,
vagy arra az Eladó adott okot.
Használt Áruk esetén alapesetben az általános
szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt
Áruk esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell
venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák
előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései
egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt Áru
ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet
feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében
érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon
felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt Áru hibás és erről
a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert
hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a
kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés
(átadás) napján indul.
Termékszavatosság és Jótállás
A termékszavatosság, valamint a kötelező jótállás csak
fogyasztónak minősülő vásárlót illet meg.
Amennyiben az Eladó adott Áruhoz önként jótállás
biztosít, ezt az Áru megvásárlása során külön jelzi.
Amennyiben az Áruhoz a gyártó a fogyasztónak nem
minősülő vásárlókra is kiterjedő gyártói jótállást biztosít, azt közvetlenül a
gyártónál lehet érvényesíteni.